Länsförsäkringars H20-Lounge

Länsförsäkringar Blekinge ville stärka sitt varumärke och träffa både befintliga och potentiella kunder. Vår lösning blev en H2O-lounge där besökarna bjöds på friskt och lokalt vatten men också på tips och råd.

 

Vi på Paraply hade sedan tidigare hjälpt Länsförsäkringar att ta fram ett ”festival-kit”. Ett kit som under sommarmånaderna delades ut på ett antal folkfester och festivaler. Temat var att ta hand om sig själv och samtidigt ta hand om vår miljö och vi tog därför fram specialdesignade och återanvändningsbara vattenflaskor. Vatten på PET-flaskor är nämligen en av de riktigt stora miljöbovarna.
Man kunde även låna hörselkåpor till barn och få regnponchos om regnet var framme.

Sommaren därpå vidareutvecklades konceptet med en H2O-lounge. En vattenbar där besökarna kunde slå sig ner och bjudas på friskt och lokalt vatten. Länsförsäkringars eventpersonal kunde på plats jobba aktivt med både allmänt värdskap men också med försäljning, give aways och dela med sig av tips och råd kopplat till sin verksamhet.

 

Under sommaren 2016 delade Länsförsäkringar ut 50.000 vattenflaskor och 3.000 hörselkåpor till besökarna i montern.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig att stärka relationer mellan människor, företag, kollegor, idéer eller varumärken.

Kontakt