Enkla Elbolagets sommarturné

Vi på Paraply har sedan 2015 gjort flera uppdrag åt Enkla Elbolaget. 2015 ansvarade vi för bolagets stora Sverigeturné. I centrum stod Enkla Elbolagets enkla, prisvärda och klimatkloka el men den röda tråden för turnén blev musik och upplevelser.

 

Vi tog fram ett komplett turnéupplägg där vi tillsammans med kommunikationsbyrån Milou specialbyggde ett digitalt musikquiz. Vi knöt även varumärken som Urban Ears, Philips och Marshall till turnén. I Enkla Elbolagets monter kunde besökarna byta till bolagets förmånliga el-avtal direkt på plats och sedan välja bland en mängd spännande premier. Bland annat konsertbiljetter, högtalare och hörlurar.


Under Sweden Rock Festival, som var ett av stoppen, fick montern dessutom hela rockvärldens uppmärksamhet eftersom vi lyckats få dit en superexklusiv Marshallkyl signerade av rockbandet Mötley Crüe. Bandet själva uppmanade på sin Facebook-sida festivalens 33.000 besökare att tävla i musiquizets speciella ”Mötley Crüe Edition”.

 

2017 gjorde vi ett nytt eventupplägg åt Enkla. I elbolagets monter kunde man då ladda sin mobil eller köpa en powerbank som sedan enkelt byttes mot en fulladdad när den var slut. Men det som fick mest uppmärksamhet den Virtual reality-studio vi tog fram. I den kunde man testa den allra senaste tekniken och känna på hur verklig den virtuell verkligheten blivit.

 

I verktygstillverkaren Bahcos monter byggde vi en satelitstation där man kunde ta plats på Enkla Elbolagets cykel och med hjälp av pedalkraft generera el som drev en gitarrförstärkare. Det var många som ville både cykla och att spela gitarr.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig att stärka relationer mellan människor, företag, kollegor, idéer eller varumärken.

Kontakt