Blekingetrafiken

Att möta kunden på nya sätt, koppla ihop varumärket med aktiviteter och lyfta fram produkter och tjänster. Det var de bakomliggande tankarna för det turnékoncept som vi tog fram för Blekingetrafiken och Bergkvarabuss.

 
Blekingetrafiken gav sig ut på de blekingska vägarna för att promota länets många smultronställen och sig själva som det självklara valet att ta sig dit, antingen via buss, tåg eller skärgårdstrafik.

 

Konceptet bestod bland annat av en eventvagn. Fronten på vagnen kunde fällas upp och snabbt förvandlades vagnen till en öppen monter. I montern kunde Blekingetrafikens eventcrew jobba med att lyfta fram olika resealternativen. Besökarna kunde man även tävla mot sig själv eller andra i en tävling inspirerad av tv-programmet ”På spåret”.

 

Montern är en långsiktig satsning som snabbt kan anpassas för olika syften. Digitala skärmar gör att man snabbt och enkelt kan byta kampanjbudskap och besökarna använder iPads för att tävla eller se hur enkelt det är att använda sig av reseplanerare, tanka resekort, med mera.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig att stärka relationer mellan människor, företag, kollegor, idéer eller varumärken.

Kontakt